Krångel

Självklart är det en del krångel nu. Min mobil har krånglat ett bra tag, så för snart en månad sedan bytte jag till min gamla (som jag inte använt på ett år). Den gamla krånglar också, men på annat sätt... Den nya har börjat med en rolig grej, att den bara stänger av sig helt plötsligt och sedan startar om - men den startar om ungefär 50 gånger i rad då den aldrig hinner komma igång riktigt innan den startas om igen. Liiiite påfrestande och tålamodsprövande, och inte minst opraktiskt när man behöver den. Precis innan jag bytte till den gamla så klarade den sig inte mer än fem minuter utan laddaren innan den började med det där tramset igen. Den jag har nu är "bara" väldigt seg och så frösvinner nätet ett par gånger om dagen så man inte kan nås/nå någon och alltsåmåste starta om en eller fler gånger tills den är med på noterna igen. Teknik... Suck.
 
Har ju varit på väg att lämna in den i några månader nu, den nya alltså, men har inte hunnit bli av än så länge då NetOnNet här i Örebro ligger så opraktiskt till att man aldrig har vägarna förbi. Jag har ju en känsla av att det är batteriet det är fel på, så igår gjorde jag en chansning och beställde hem ett nytt batteri i hopp om att det kanske kan lösa problemet och jag kan slippa lämna in den. Vi får väl se helt enkelt! Mitt tålamod håller nämligen på att ta slut även med mobilen jag använder nu (även om jag i början var lyrisk över att den "levde" en hel dag och att jag inte behövde oroa mig för när den skulle dö/få sina anfall)...
 
En annan sak som krånglar är nu även jobbet! Trots att det inte ens börjat än, haha. Nästa torsdag skulle det börja, vilket var perfekt. På onsdag har jag nämligen inbokat på eftermiddagen ett annat jobb jag har via kommunen. Idag fick jag dock ett sms om att de vill att vi ska börja en dag tidigare, alltså på onsdagen. Och då vi ska vara i Karlskoga första tre veckorna, på heltid, kommer jag inte hinna hem förrän till kanske kl 19. Det andra var klockan 16... Ringde och berättade det, då de skrev att man skulle ringa snarast om man inte kunde, men nä, det verkade ju inte göra någon skillnad. Se om du kan boka om det till ett annat tillfälle istället, för de vill starta på onsdag nu. Och kan du inte så ja, kanske de letar efter någon annan istället... 
Gah! Jaja, inte mycket att göra mer än att le och se glad ut. Försöka lösa det andra. Pust. 




» NAMN
» E-MAIL
» URL

KOMMENTAR:

Kom ihåg mig?