Måndag & tisdag

Igår red jag uppe i ridhuset. La fram några bommar, först på marken och sedan upp på lägsta sidan på några sockerbitar. Tog dom i trav genom hela passet (lite då och då) och han fick träna på att lyfta på benen ordentligt. Kändes skillnad från de första gångerna till de sista! 
 
Han var väldigt pigg igår, lite överskottsenergi efter att ha gått rätt hårt veckan innan och sedan efter i onsdags tagit det ganska lugnt. Dessutom blir han ju mer och mer het och stark när han börjar bli lite trött, så mot slutet, innan jag travade av, fick han galoppera på i sin egen takt på långa tyglar och utan att jag ens behövde driva eller inverka alls  runt fyrkanten. Det gick ganska så fort, och jag trodde nästan aldrig att han skulle stanna. Men till slut bröt han av till trav, efter vad som kändes som fem minuter. Då var han väl nöjd, tydligen. Gah, gullhäst. Knäpphäst. ♥
 
Han var trevlig överlag och bråkade eller tjurade ingenting. Bomövningen jag la in var också bra på sitt sätt, nyttigt för både honom och mig. För honom just att fokusera och hålla ordning på tassarna; för mig för att hålla ordning på häst och min ridning lika mycket innan, under och efter. Inte bara styra på, rida över och sen glömma/släppa allt för att få börja om från början igen. Rid, rid, rid! tänkte jag hela tiden. Fick värsta hållet också efter ett tag, så då passade vi på att ta en skrittpaus. Båda var nog ganska nöjda när det var dags att ge sig av hemåt igen. Trötta i alla fall!
 
Idag har min medryttare haft Fallino, tur det då jag själv varit helt slut efter att ha varit inne i stan och tittat på ett eventuellt jobb (får reda på imorgon hur det blir!). Hon longerade och red ett dressyrpass ute på gärdet och hon tyckte att han hade känts jättefin! Härligt att höra :) 
 
Bjuder idag på bilder på mina andra vackra djur här hemma, och deras speciella relation...




» NAMN
» E-MAIL
» URL

KOMMENTAR:

Kom ihåg mig?