Kvällsmys

Ja, min fredagskväll spenderas som vanligt till stor del ute i stallet. Där det är som mysigast! Går ut vid 22.00 ungefär, ser till att allt är klart inne, sen tar jag in hästarna. Kalle får gå direkt in i boxen och mumsa mat, Fallino får "lida" först med en stunds pyssel. Rykt, koll, spola benen om det behövs (inte behövts nu på några dagar, woho!), pyssla med hovarna och den jäkla raspen som satt sig på en bakbenet (som nästan är helt borta nu!! Halleluja!). Borsta svensen, i med lite pälsglans. Byta till pyjamas om det är jag som tar ut på morgonen. Göra lite stretchövningar. Sen tror jag det är klart, och han får gå in och käka han med. 
 
Sen går jag och Emi ut i den lilla manegen (som vi har som ligghall), och plockar upp dagens bajsar. De har ju en förkärlek till att gå in där och skita, trots sin stora hage! Häller sedan ut vattnet och sätter in baljan som sedan skuras och fylls med nytt vatten på morgonen. Till sist är det bara att sopa kvar, sen är allt klart och vi säger godnatt till hästarna! 
Bild ifrån i somras när tänderna fortfarande var hela..! Tagen inne i manegen.

Emmelie

Fin blogg! Jättesöt häst :)

2014-04-08 • 19:07:22 | http://www.emmelieberg.blogg.se



» NAMN
» E-MAIL
» URL

KOMMENTAR:

Kom ihåg mig?