Ännu en vacker vårdag

Toppenväder idag igen! Red ut strax efter lunch. Började bra när jag skulle ta in Fallino; tog på honom grimman och skulle vända o gå, men nej! Då ryckte han blixtsnabbt åt andra hållet och galopperade glatt iväg till andra änden av hagen, några hundra meter bort... Blev några väl valda ord från min sida då! Men traskade snällt efter dom små grisarna. Stod och betade jättenöjt allra längst bort... Fallino med grimskaftet dinglande. Fortfarande helt åtminstone! Och inte indränkt i lera heller, man får vara glad för det lilla. 
 
Ridturen gick bra i alla fall! Red med nya(ste) bettet för första gången, ett rakt äpplebett med fasta ringar. Funkade fint! Hade ingen app på på mobilen men enligt en koll på kartan nu red vi inte mindre än en mil! Tog 1,5-2 timmar ungefär. Ska börja ha på appen nu igen när jag har min gamla mobil som inte dör efter 5 minuter... Den andra ska in till telefondoktorn! Sååå trött på allt krångel med den nu. Teknik.... säger jag bara. 
 
Nåja, blev i alla fall mycket lydnadsträning på dagens tur. Halter, ryggningar, övergångar. Gick bra, lite tjurig vart han emellanåt men han lyssnade! Blev jäkligt stark i en av galopperna, så glad att jag hade bett idag ändå, vet inte om jag hade fått stopp på hacket. Tror i och för sig han hade lyssnat, men hört om många som inte kan ha det på sina hästar just för att då sticker de o lyssnar inte alls?!
Här nere blev det i alla fall full fart på vägen tillbaka (man får vända där vägen tar slut). ↓
↑ Här och i skogen runt om brukar vi rida! Så även idag. Är en del sandbackar men jag är för mesig för att våga klättra i dom... De är så branta! Tog dock en annan backe, ganska lång och hyfsat brant den med, men med stadigare underlag.




» NAMN
» E-MAIL
» URL

KOMMENTAR:

Kom ihåg mig?